misslyckat macarons-bak och trysilmöte!

Hej alla :)
idag har vart en rätt värdelös söndag.. har ägnat ungefär hela dagen till att försöka ge mej på att göra äkta macarones denna gången, med mandlar i.. men det är ju typ det svåraste man kan göra i bakväg -.-
och fast jag försökte göra ALLT rätt, så blev det ändå fel :( eller asså dom blev la rätt goda och så, men man kunde knappt ta i dom så gick dom sönder -.-
och sen fick dom inte en sån där fin "fot" eller va det heter, som riktiga macarons, utan blev som vanliga maränger typ :/ så nästa gång ska jag nog göra med sockerlag eller vad det nu var, då SKA dom lyckas!!
men så var det ju faktiskt första gången jag hjorde riktiga macarons, och enligt fransmännen tar det ca 40 år (eller vad det var) att lära sej göra bra macarons, haha ;) så jag har ju ett tag kvar! ;D
men ah, eftersom dom bara såg ut som typ platta maränger med rosa kräm emellan så tyckte jag detva onödigt att ta massa bilder, så jag tog inga..
jaja!
så detta lilla projekt ägnade jag mej åt från typ 12 till 16 dårå, och sen vid typ halv fem kom mamma och pappa hem från några, och då typ duschade jag, sen åt vi mat, och sen åkte mamma och jag och hämtade upp ella och linnea, och sen åkte vi till landsjökyrkan på ett möte som handlade om trysilresan! och jaa..vi lyssnade inte så mkt direkt hah, satt mest och flummade och pratade typ ;) men vi fick iaf veta när vi skulle åka, vad man skulle ha med sej, om priser och skidhyra osv! så jag säger bara TAGGA trysil på sportlovet :D wiiie!
aja, sen åkte vi iaf hem, och sen blev jag sur för jag hade missat nästan hela ponnyakuten :( buhu.. så nu försöker jag se det på svtplay, men med vårat suuuuupersega internet går det ju sådär.. -.-
jaja nu ska jag försöka se lite på det, och sen sova, skola imån ju :/
men hörs imån hörrni!
puss :*
och för er som inte vet vad ponnyakuten är (och kanske tkr namnet är töntigt) så är det en serie där barn/ungdomar har problem med sina hästar och som får hjälp att lösa problemen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback