årsresumé DEL 3

Okej allihopa! Nu är årsresumén ÄNTLIGEN helt färdig, sådär nästan 1 månad efter alla andra! ;)
haha men det har vart ett kul projekt, har dock tatt vääldigt mycket tid..! men det va det värt!
hoppas ni oxå tyckt om det hörrni!
Okej då kör vi!

September:

September började med konfainskrivning, och därefter den årliga adelöv-marknaden! Gick med allis, ella och elsa, och hade askul som vanligt!

Och jaa, sen fortsatte hösten, började rida mer och mer med lena på dom små sötisarna :) hade även en trevlig helg med kusinerna då vi åt på restaurang och va nere i röttle osv!

Och skoldagarna va helt okej, inget speciellt hände la, vad jag minns.

Sen va jag och tjejerna på konfaläger på tallnäs en helg med!! Aaaskul va det!  Hade skitroligt och busade med killarna hela tiden, hehe ;) och sen på kvällen när vi satt i killarnas rum och flummade..asså gud höll verkligen på att dö av skratt xD haha, så det va ett riktigt lyckat läger!

Hade riktigt goa helger å så i september med mkt hemma-slappande ;)

Sen sista helgen i september va så jä*la asbäst asså! Va först på ullared och shoppade med konfan dårå, asgött, och sen drog vi till varberg där nattkampen var! Å gud va kul det va asså! För er som inte vet vad nattkampen är, så är det en sak där man tältar typ i skogen, och sen går man i skogen hela natten och gör massa uppgifter och utmaningar osv! sjukt jobbigt att gå typ en mil mitt i natten, Men det va sjukt kul iaf, flummade aset med killarna även där x)

Och sen va det direkt iväg på nästa roliga grej: log-party med tjejerna! :D aaaskul och mysigt det med!!

 

 

Oktober: Oktober fortsatte riktigt bra den med! Först hade jag och gänget filmkväll (alltså ella, allis, emilia och elsa och jag), riktigt mysigt!

Sen dagen efter åkte jag och mamma och pappa till omberg och ”vandrade” där! Typ en mil, rätt jobbigt men rätt gött ändå!

Och sen fortsatte då skolan, va rätt gött, bakade pannkakstårta, köpte massa godis med mera! J

Sen några helger va det lite saker med konfan, t.ex dendär sjuka teatern haha xd

Och sen åkte vi ju över till öa en dag helt random sådär bara haha :D

Å sen fortsatte skolan ändå tills höstlovet dårå! Va riktigt bra skoldagar i oktober med!

Men sen blev det ju iaf äntligen höstlov! Och lovet började underbart, va i stan med kusin och syster, och hade askul!! Shoppade, gick på bio och fikade på waynes! <3

Å sen fortsatte det ännu bättre! Först va vi i kyrkan och hjälpte till och måla, va la sådär kul men ah. Men sen åkte vi hem till elsa, och sen hade vi efterrätts- och filmparty :D  va askul och vi flummade aset!

Och sen plötsligt va oktober slut!

 

 

November: November började med att jag, stina och mamma va inne i stan och shoppade och badade! Trevligt värre!

Sedan fortsatte det med dressyr”tävling” på crut! Gick rätt bra faktsikt!

Å sen dom sista tre dagarna på lovet va jag med emilia och vi hade jättekul! Red, bakade, snackade osv!

Sen en dag hjälpte jag pappa med lite saker, och då fick jag köra traktor, haha! ;) och sen på kvällen va vi hos mina kusiner och hade det mysigt!

Å sen va lovet slut och skolan började igen..  men det va inte så farligt första veckan iaf! Hade bl.a en jättekul idrottsdag i stan med badminton,  tennis och bad!

Å sen hade jag även jättemysiga kvällar och helger tsm med min syster! Bl.a satt vi hela tiden och drack smoothies och kollade family guy, hehe ;)

Och sen kom en helg som va grym! Den spenderade jag med min kusin och syster igen! Vi hade en supermysig kväll med scones, ”spa” och film med mera

Sen hade vi även studiedag en dag med! Då va jag med elsa och hade det riktigt trevligt! Gjorde bl.a trerätters middag och va i skogen och tappade bort sixten haha!

Å sen efter lite sjukdomar och sånt, så hade jag världens bästa helg igen!! Då kom ALLA i familjen hem (va 9 pers hemma..) och vi hade superkul och mysigt!! Vi va och kollade på vindkraftverk, gick runt i gränna, körde moppe, kollade på gamla bilder och så red vi också! Vilket vi inte skulle gjort, höhö, den ridturen blev inte så lyckad..

Jaja, sen så följde jag iaf med johan och sandra till skövde, och sen sov jag där och fick ta ledigt på måndagen! Å vi hade jättemysigt, hjälpte honom packa och städa innan han skulle dra till afghanistan, och sen shoppade vi lite och sen bakade jag kladdkaka och cupcakes med!

Å sen fortsatte skolan as usual, va rätt kul där faktiskt ;) och sen kom helgen innan johan skulle åka iväg dårå.. så då firade vi honom (han fyllde år då med) lite, och sen hade vi en asrolig dag i stan där vi va på prolympia, jag, min kusin, pappa och johan! Spelade basket, fotboll, hoppade trampolin med mera! Och sen vinkade vi även av johan dårå..

Och sen va vi även i kyrkan på söndagen och hjälpte till inför trysil! Riktigt kul var det faktiskt! Pysslade och sånt dära!

Och sen efter några dar i skolan, så va november månad avklarad den med!

December: december började AWESOME! Hade en helt underbar helg med först elsa, och sedan mina kusiner! Började med att jag sov över hos elsa! Hade asmysigt, bakade julgodis, busade med hennes kusin erik, såg på barbiefilmen (hah) och mycket mer!

Sen dagen efter kom min kusin lisa och hämtade upp mig, och sen åkte vi in till stan, hämtade upp min andra kusin linda, och sen åkte vi till ett mysigt kafe och satt där och fikade och pratade!

Och sen kom ju då höjdpunkten: bion, som va Breaking dawn!!! :D å asså guuud va bra den va!! Så grym asså! Och sen när den slutat, åkte vi hem till dom, och sen tillbringade jag kvällen med linda, och vi hade supermysigt! Satt och pratade i timmar, och sen kom hon in till mig och sov hos mej för hon inte vågade sova ensam haha! (hon är 22 år..)

Haha, och sen dagen efter va jag i kyrkan igen, och vi pysslade typ bara då med ;)

Och sen fortsatte skolan,  och sen va det helt plötsligt lucia! Och det va suupermysigt och roligt hela luciahelgen! Va först hos elsa och bakade mer julgodis, och sen va vi i kyrkan hela lördagen och förberedde inför julbasaren som va på kvällen, fram tills det va dags för luciatåget dårå! Och min kära vän elsa va ju lucia dårå, och allt gick super och det va nog jättefint! J och sen satt vi hela kvällen och sålde massa saker på basaren dårå!

Å sen efter lucia-helgen va jag, elsa och frida inne i stan en dag! Jättemysigt, shoppade och sånt, och sen tog elsa hål i öronen med!

Sen va jag även inne i stan med mamma samma vecka och shoppade julklappar och sånt! Mys J

Å sen fortsatte det vanliga, hade bl.a julavslutning med konfan, där vi lekte lekar, åt tacos och kollade på den där galna teater-mannen igen haha, riktigt kul! ;)

Och sen va det sjukligt gött i skolan de sista dagarna innan lovet, gjorde typ inget haha, bara flummade runt och hade allmänt skoj!

Och sen tillslut kom då avslutningsdagen! Riktigt gött att få lov måste jag säga ;) sen fick vi ju betygen med, och blev nöjd faktiskt!

Sen hände det ju dock en liten insident på bussen hem.. eller ja, liten och liten, kunde ju dött om det skulle vart illa :S satte ju då i halsen (elr luftstrupen) REJÄLT, kunde inte andas osv, men som tur va kom elsa till undsättning och räddade livet på mig, haha!

Men sen så hade vi ju då iaf lov, och den 23e åkte jag och pappa in till citygross och handlade MÄNGDER av julmat haha! Och sen kom bror och hans flickvän hem, vi hade jättemysigt och åt tårta, klädde granen, bakade julgodis osv! sen sov jag ju under granen med hihi!

Och sen va det då julafton! :D va precis lika mysigt som vanligt, och gjorde dom vanliga grejerna: långpromenad med familjen, julmiddag, kalle anka, gjorde julgodis, öppnade julklappar,  gröt på¨kvällen och sen midnattsmässa! Fick inte jääättemånga julklappar, men fick ju min älskade onepiece och presentkort på åhlens å lite andra småsaker!

Och sen på juldagen hade vi hysteriskt roligt! Va ju då det årliga julkalaset med alla kusiner då! Aaaskul va det (som vanligt) och tillbringade mkt av kvällen i baren och serverade drinkar haha!

Och sen va då julen över, men det gjorde inte så mkt ;)

Sen ett par dar efter jul, så åkte jag in och shoppade med elsa, va mkt trevligt!

Och sen åkte vi då ner till skåne och flyttade brorsan! Å sen kom vi hem lagom tills jag skulle till lollo dårå, på en liten nyårsfest! Och ja, orkar inte berätta allt nu men det va ju inte såå längesen så ni kommer nog ihåg ;) men det va iaf asmysigt och klart det bästa sättet att fira in det nya året! <3

 

Förövrigt var 2011 ett AWESOME år, det mesta av det iaf! TACK alla som gjorde det så bra!<3

 

 


Kommentarer
Frida :) säger:

Haha, snygga vi va där i september!! ;) <33

2012-01-25 | 22:22:21
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback