första prao-dagen!

Hali hallå! :D är egentligen asförbannad nu för jag skrivit ett aaaaslångt inlägg om dagen, och precis som vanligt raderades allt! YIPPIE! menmen, är ju van så.. ah, bara att börja om!
idag var det då första prao-dagen, och den har vart riktigt go faktiskt! :)
även om det va lite drygt dom första timmarna, då vi typ bara kollade på vad kockarna gjorde och gjorde pizzasallad :p men sen innan gästerna började komma så hjälpte vi till att ta ut maten, tända ljus osv :) och sen när gästerna kom blev det full rulle!
då fick man hjälpa till att sätta upp mat på tallrikarna, servera lite, fylla på olika saker, ta ut brickorna till disken osv. och så fortsatte det till lunchen då vi fick dagens rätt, riktigt gött!
sen efter lunchen fick jag hjälpa till med disken, och faktiskt var det nästan det roligaste hahah, låter helt sjukt men ah! xd men det va så chill när man bara tog tallrikarna, skrapade av dom, satte allt i den enorma diskmaskinen och sen tog ut allt igen! ;) haha då kände man sej som en äkta mat-tant vill jag lova! xd
haha, och det höll vi på med i typ en-två timmar, och sen när gästerna börjat avta så tyckte chefen vi vart så duktiga så vi kunde gå, fastän vi skulle jobbat 1 h 10 min till! ;)
så då hade vi typ 1½ tim på oss till bussen gick, så då gick vi till mcdonalds, och precis när vi skulle betala för våra glassar så dök william upp där i dörren i sin uursnygga mcdonalds-kostym hahahhaha xD höll på och dö lite där typ xd haha och sen när vi snackat lite med honom och tvingat han ta våran bricka (mwohahha) så begav vi oss till vårat nästa mål; pizzeria rhodos där lucas och filip praoade! och ni skulle SETT deras miner när vi kom dit asså, hahahaha xd asförvånade och sen överlyckliga typ hahaha! så sen kom dom rusande fram till oss och så stod vi där en stund och snackade tills jag och elsa tröttnade och gick till ginatricot istället, haha! :)
och sen vid halv fyra tog vi bussen till kaxholmen och sen åkte vi hem med mamma och sen var jag så duktig och lagade mat och sallad ;)
och nu ska jag börja skriva om trysil och sen se på familjen annorlunda :D
men förvänta er inte att jag kommer bli färdig med trysil"berättelsen" än på ett par dar, kommer ta ett bra tag :S jaja, hörs senare eller imån as usual!
puss :*
och bara för jag inte har nån passande bild kan jag ju visa en närbild på det URSÖTA kortet jag fick av min kusin och hans fru! och det är faktiskt hans fru som har gjort det, hur duktig?! :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback