you don't know how strong you are, until being strong is the only choice you have

Hej och FÖRLÅT allihopa för en veckas (!) uppehåll här på bloggen..!
Men ah, har hänt ganska mycket och kände att jag inte riktigt prioriterade bloggen och internet osv just då.
Men går inte in på vad som hänt men det är iallafall inget om mej och nu är det bättre.
Å eftersom jag typ inte klarar att inte skriva av mej på några dagar så kände jag att jag var tvungen att uppdatera lite iaf! Dock tänker jag inte berätta så mycket om förra veckan då typ halva veckan var typ kaos.
Men skolan var däremot bra dom dagarna och både på onsdagen och torsdagen red jag ju, och det gick superbra båda gångerna och kände att jag behövde det! 
För på onsdagen red jag ju då med emilia, och frida var även med. Å det var verkligen skitmysigt, det var ju typ bäcksvart ute men det va ju typ en halvmeter snö och så så det var bara mysigt! :)
Så vi fick pulsa rejält där i snön på åkrarna men det var svinkul och hästarna var SJUKT pigga haha :) det enda dåliga var att ridstövlarna jag lånade av emilia var för stora för stigbyglarna så dom åkte ut hela jä*la tiden så jag höll på att falla av hela tiden haha x( nämen annars var det somsagt bara mysigt! 
Sen då på torsdagen red jag ju på örks, och jag trodde ju liksom att vi skulle byta hästar och ha typ markarbete, men näpp vi skulle tydligen ha hoppning och ha samma hästar som förra veckan!
Men inte mej emot, då Hampus ju är asbra på å hoppa å ställer upp i alla lägen!
Å särskilt bra var det att jag fick honom just denna gången, eftersom vi skulle hoppa studs, vilket jag brukar vara rätt osäker på då jag trillat av typ 2 ggr på det för jag har sån kass balans haha.. 
Men det gick HUR bra som helst denna gången, särskilt efter Essi satte upp alla tre hindrena!
För i början körde vi bara liksom med två hinder och sen en bom innan, men då blev det lite knas för jag dels var lite osäker oså, och sen blev det lite fel med sprången osv. Men sen då när hon satte upp det tredje hindret med så gick det SUPER och det va så jäkla kul! Bästa hoppträningen på LÄNGE kan jag säga!! Så det var väldigt kul och behövligt när allt annat var typ kaos.. 
Fast sen måste jag säga att skoldagen på torsdagen var riktigt bra den med, hade ju dom vanliga lektionerna, bl.a då musik och idrott, och på musiken var det asgött, jag&frida satt bara och spelade elgitarr typ hela lektionen (älskar ju elgitarr haha), och sen på idrotten hade vi dans haha xd å först trodde vi ju typ att vi skulle avlida, eftersom vi skulle dansa med ALLA killar i både vår klass och i b..! Men sen när vi kom igång så var det faktiskt asroligt och man kände ju typ nästan alla killar ändå så det blev bara sjukt flummigt och roligt haha, så det var inte så farligt! ;) dock var det tur att det var just B, eftersom dom killarna är typ allihopa nästan från ölmstad, skulle vart värre med typ dom i A eller E.. 
Haha jaja, så dom dagarna var ändå bra trots allt annat som hände just då..!
Kan fortsätta i nästa inlägg!
fjortisbild haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback