Första dagen på Åland!

Hallå allihopa! Var ju då i stan idag, å jag hittade MAAASSA saker, bl.a massa höstkläder, men eftersom jag fick typ 1 h på mej så hann jag inte köpa något.. men jag och mamma ska in och shoppa imån igen så då JÄKLAR ska jag shoppa hehehe :D men nu tänkte jag börja berätta om åland, hoppas jag hinner mer än ett inlägg.. Jaja, Då sätter vi igång! :D
Vi började då vår resa tisdagen den 24/7 kl (ca) halv tio. Så efter allt var inpackat i bilen och huset var låst, så åkte vi hemifrån, pch sen bar det av mot Kapel lskär, där Ålandsfärjan går ifrån!
Resan dit gick smidigt och bra, jag sov väl typ första dryga timman och sen tog det väl ca 4 timmar ytterligare till Kapellskär, inklusive 2 stopp, ett glass&godis-stopp vid Nyköpingsbro och ett vid nån random mack. Sen då kom vi fram till K:skär nån halvtimme innan båten skulle gå, och sen gick den då kl 15. Och båtresan gick VÄLDIGT snabbt och smidigt (lite för snabbt, ca 2 timmar), så man hann knappt göra nånting! Det enda vi hann med var att vara ute pyttelite på däck, äta i caféet, och gå i taxfreen (det är obligatoriskt när man åker båt haha), vilket jag gjorde i typ mer än en timma, hehe..men jag älskar verkligen att gå omkring där och lukta på alla parfymer och kolla på alla kläder, smycken och solglasögon :D Och allt smink såklart, + det enorma utbudet på godis hehehe ;D
Köpte dock inget, förutom mitt vanliga 3pack med sura bilar :D + lakrits och toblerone haha ;)
Nåväl, sen var det dags att gå till bilen som vi inte hittade förrens verkligen i sista sekund (klantar), men sen efter vi hittat den körde vi iland! :) Va så sjukt härligt att se allt man kände igen, och inget hade förändrats sen sist :D
Anyway, sen åkte vi som vanligt till vårt kära Sparhallen (stor mataffär) och köpte mat och massa och då menar jag MASSA leksaker till mina kusinbarn Sunniva, Silja, Hannes och Halvor, som vi skulle träffa på torsdagen!
Och sen efter nån timma åkte vi slutligen till stugan! :D Å det va ett VÄLDIGT kärt återseende, SOM jag längtat dit asså, hela året! :'D
Så sen satte vi igång å packade in all mat och packning osv, och sen gick vi ner till stranden lite, och sen bäddade vi i lillstugan, mamma och jag, och sen åt vi kvällsmat! :) Å sen hade vi en myskväll med toblerone-ätande och Uno-spelande :D 
oj det blev litet men skitsamma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback