Helgeeeeen :D

Sådärja hörrni! Då är jag färdig med hela ålandsresan.. det tog ju ett tag ;) men hoppas ni tyckte det va lite kul iaf! :P haha nu blir det inte så många mer såna "reseberättelser", förrens i vinter då vi ska till Gran Canaria igen :D fast det måste jag ju berättat..? Aja, men det är ju ett tag till iaf ;)
Menmen, har ju dock lite saker kvar att berätta! Både om bröllopet som va förra helgen, och om denna helgen! Hehe, så än blir ni inte av med mej.. haha x) dessutom kom jag på en liten kul sak.. eftersom vi åkte direkt till norge efter min konfirmation, så hann jag ju aldrig skriva om det eller lägga ut bilder från det? xd haha så vi får se, det kanske kommer typ 1½ månad efter x) aja, först tänkte jag iaf skriva om helgen! :) 
började ju i lördags morse då jag gick upp tiidigt, typ halv tio haha, för att jag skulle va i lagården vid halv elva! å när jag kom dit så var både min kusin, hans flickvän, min moster och morbror där, och de höll på att ta in första flocken! Så då hjälpte jag till och fösa in alla i lagården osådär, och sen började vi väga åså!
Å det gick rätt smidigt, Britts kollega + hennes barn va oxå med så vi va huur många som helst, så det blev att man inte hade så mycket å göra, mest typ försöka få in alla fåren i "gången" där de skulle köa till vågen, och inte göra så dom vände på sej.. ;) men det gick iaf rätt smidigt, första flocken som va ca 150 får och lamm klarade vi av på typ två timmar :) sen när den var klar så släppte vi ut dom igen, och sen gick vi in och åt massa god mat som britt lagat, och sen satt vi ute i trädgården och åt och flummade massa x) å mina kusiner ba; jamen thelma skulle bli en riktigt fin stek, hon kommer nog bli slaktad! å jag ba; HA-HA, det är bara baggar som slaktas så.. och dom ba; öh nej, tackor som inte har fin päls slaktas oxå! å då fick jag ju typ döpanik och sa typ åt dom att jag skulle döda dom om dom skickade henne till slakt, men sen fick jag veta efteråt att dom inte gjort det! ANNARS JÄ*LAR!!
haha, men jaja, sen hann jag iaf bara va med och släppa in andra flocken, för sen va jag tvungen att gå hem och göra mej iordning.
Sen efter jag duschat, klätt på mej och sminkat mej så åkte mamma och jag iväg för att hämta tjejerna, så vid typ halv fem hade vi hämtat både elsa, frida och lollo, å då stack vi ner mot gränna! :)
sen släppte mamma av oss vid ica, å då sprang vi in där och köpte 4 st läsk, massa lösgodis och sura bilar, och sen fick vi skjuts ner till hamnen där färjan gick nån minut efter! ;)
sen hade vi en sjukt rolig och flummig tur över till öa, vi satt ensamma i hela detdär "väntrummet" elr vafan man ska kalla det haha, och flummade loss x)
Å sen när vi kom över till öa så mötte vi upp emma och linda, och sen gick vi till glasskiosken som linnea jobbar i och krävde glass haha x) fast innan vi fick glass fick vi hjälpa henne att typ torka borden och bära in disk (slaveri!!), och sen fick (köpte) vi glass och sen satt vi där i hamnen och åt och pratade åså :)
sen vid typ sju så började vi gå hem mot linnea, med våra extremt tunga packningar, och sen efter typ 25 minuter va vi hemma hos linnea :) å då typ gick vi till lillstugan, där vi skulle sova, och gjorde iordning lite där oså, och sen gick vi in till huset och lagade tacos! Å sen åt vi dårå, och sen hade vi en riktigt rolig kväll med vattenkrig med hennes kusin, bror + en från vår klass, och sen sprang vi runt i trädgården, skrek, hoppade studsmatta å cyklade sparkcykel, och sen senare satte vi på ashög musik och sen satt vi i deras uterum alla tillsammans och pratade, körde sanning och konka (haha) oså ända till typ två, då vi gick ut till lillstugan och la oss där och snackade och flummade till typ tre eller nåt, och sen äntligen somnade vi, trots att vi låg FEM stycken i en jätteliten bäddsoffa... ;)
 
btw, sorry låååångt inlägg men orkar inte dela upp haha...
tog typ inga bilder under denna dagen, bara typ tre stycken.. ;/ menmen, här är en sjukt fin häst vi hälsade på!
coola dom är som bor i CENTRUM... xdddd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback