hemmadag!

Helloo sötisar! :)
idag har då varit hemmadag för mig, pga att jag haft ont i halsen + hosta. Tråkigt att vara sjuk, men riktigt gött ändå å slippa skolan nångång ibland ;) sen så har jag bara 3 dar kvar i skolan denna veckan, eftersom vi har studiedag imån!! Weehoo! :D
dock surt att jag är sjuk, skulle ju egentligen varit med tjejerna då hade vi tänkt.. men jaja, ifall jag känner mej helt frisk imån så kanske jag sticker till elsa en sväng, vad vet jag? ^^
jaja som sagt har det varit en riktigt skön dag! sov först länge, sen steg jag upp, åt frukost och sen chillade jag bara ett par timmar och ringde tandläkaren och så pratade jag med elsa och co 2 ggr som uppdaterade mej flitigt om vad jag missade i skolan haha ;)
å sen så bestämde jag mej för att jag skulle baka något som va lite komplicerat, så då bestämde jag mej att jag ville testa på å göra macarons! :) dock hade vi varken mandlar eller mandelmjöl, så då gjorde jag "vanliga" maränger ist! :P men det va inte heller helt lätt, tog tydligen jordens jobbigaste recept där man va tvungen och stå å vispa (med elvisp, men ändå!), 20 minuter sammanlagt!!! :O fattar ni att jag typ fick kramp?! :o haha jaja, kunde ju inte göra nåt åt det, så det fick gå ;)
och sen så blev det för mkt typ, så jag fick ta 2 plåtar, och så va jag tvungen att byta plats på dom i ugnen efter 30 min, å så blev dom ändå rätt bruna.. -.- men men dom va ändå goda liksom men ah.. ;)
å sen så satte jag på nutella mellan dom, och sen va det klart! okej, kanske inte låter så svårt, men allt tog väl iaf typ 3 timmar nästan (med gräddningen), så ta god tid på er om ni vill göra dom!
men som sagt, de blev rätt bra ändå, (dock SJUKT söta, som du sa ella), och så, så jag tog lite bilder :)
dock ser dom ju såklart inte ut som äkta macarons, men jaja ;)
:)
och så här ska ju då äkta macarons se ut ;) (asså färgerna spelar ju ingen roll, men just formen å det)
får bli så snygga nästa gång då, höhö ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback